Atpakaļ

Noskaidroti skolēnu eseju konkursa “Viena diena nākotnei” uzvarētāji

Svētdien, 16. maijā, pie sešiem jauniem zīmola “Bottecchia” pilsētas divriteņiem no kampaņas atbalstītāja “Sportland” un specbalvas, viedpulksteņa no apdrošināšanas sabiedrības ERGO, tikuši septiņi eseju konkursa “Viena diena nākotnei” uzvarētāji.

Jaunieši tika aicināti izteikt savas domas par vidi un tai draudzīgu uzvedību četrās tēmās: “Kāpēc mana paaudze izglābs pasauli?”, “Mazo lietu spēks klimata pārmaiņu novēršanā”, “Ko es varu iemācīt pieaugušajiem par vidi?” un “Mana zaļā rutīna”.

Konkursam tika iesūtītas vairāk nekā 200 esejas, kuras vērtēja žūrija, kuras sastāvā bija interneta žurnāla “Satori.lv”  galvenais redaktors Henriks Eliass Zēgners un citi redakcijas pārstāvji, biedrības “Ascendum” pārstāvji, kā arī apdrošināšanas sabiedrības ERGO pārstāvji.

Viens no mūsu mērķiem šajā projektā bija dzirdēt jauniešu balsis – kas viņiem rūp, kas viņus satrauc, kā viņi domā," saka biedrības "Ascendum" vadītāja Antonija Skopa. "Šis eseju konkurss mums pavēra iespēju ieskatīties tik daudzu jauniešu prātos.

 Sabiedriskajā telpā bieži izskan, ka jauniešus nekas neinteresē, taču vairāki simti eseju, kas mums tika iesūtītas, pierādīja pretējo. Tik daudz brīnišķīgu, labi uzrakstītu darbu, tik daudz degsmes un gaišuma. Izvēlēties labākos nebija viegli! Gribu pateikt lielu paldies visiem, kas piedalījās konkursā!"

Konkursam iesniegtās esejas tika vērtētas divās vecuma grupās: 7. - 9. klases audzēkņi un 10. - 12. klases audzēkņi. Jauni divriteņus savā īpašumā ieguva Normunds Buntovskis, Rauls Pakalns, Paula Minkēviča, Katrīna Kalniņa, Annija Melece un Elizabete Dzalbe, savukārt pie apdrošināšanas sabiedrības ERGO specbalvas, viedpulksteņa, kategorijā “Rūpēties par nākotni ir mūsu dabā” tika Rūta Saulespurēna.

Izglītojošās kampaņas “Viena diena nākotnei” ietvaros līdz 20. jūnijam norisinās arī videoizaicinājums #druskuizglābtpasauli, kurā jaunieši no 13-25 gadu vecumam tiek aicināti skatīties video sēriju ciklu “Drusku izglābt pasauli ar Edgaru Fresh” un veidot savus ,15 līdz 90 sekundes garus, video – tos publicējot savu sociālo tīklu platformu kontos jaunieši var sacensties par trim Bottecchia pilsētas divriteņiem no kampaņas atbalstītāja “Sportland”. Lai piedalītos konkursā, pie publicētajiem video jāpievieno tēmturi #druskuizglābt un #druskuizglābtpasauli.

Kampaņa tiek veidota ar Latvijas Vides Aizsardzības fonda un apdrošināšanas sabiedrības ERGO finansiālu atbalstu.

Vairāk informācijas:

Elīza Laķe, eliza.lake@ascendum.lv, tālr. nr. 28348328

Datums: 2021. g. 17. maijs